- Hide menu

Testimonials

---

“The phrase “get out of your comfort-zone” has become a cliché over the last few years. Everybody “knows” they have to do it, but few actually do. After following this training it made me realize how important it actually is, and how easily we stay in our comfort zones and miss opportunities. The great thing about this course was not only that Bernd taught us that the comfort zone is a dangerous place, but why it is dangerous. He also provided the tools to help us get out of it. As a consequence Comfort Zone Management™ is not only powerful, but also very usable”.  

– Dr. Lee Ayres, COO Encapson

 

-

  • “Ik kan mezelf nu verder uitdagen op de thematiek van vragen stellen en door niet te bescheiden te zijn”
  • “Stimulans om grenzen te verleggen in gespreksvoering”
  • “Zeker voor alle sales, rayon- en accountmanagers een training van toegevoegde waarde”
  • “Het meest waardevol van deze training: dat als je jezelf verder wilt ontwikkelen je vaker uit je comfortzone moet stappen”
  • “Stilstaan bij het feit dat dingen die je in je werk doet, misschien effectiever kunnen als je er meer bewust van bent”
  • “Trainer is zorgvuldig, theoretisch goed onderlegd, inspirerend met prettige mate van bescheidenheid, stemde goed af”
  • “Bewustwording in waarom je iets doet en dat je dat kunt veranderen”
  • “Het zet je aan het denken in hoeverre je tijdens gesprekken in je comfort blijft en wanneer je in belang van het gesprek en het resultaat er beter uit zou komen”
  • “Prima trainer!”
  • “Met vertrouwen buiten comfortzone te stappen”
  • “Daag jezelf uit, breng je successen naar voren, geef niet op en toon respect voor je klant; dan kun je juist veel verdiepende vragen stellen”
  • “Toegevoegde waarde voor de uitvoering van mijn dagelijkse werkzaamheden: veranderen kan pas als je uit je comfortzone komt”
  • “Zorgvuldig gedaan, mooi tempo”
  • “Het op verschillende manieren kijken naar hoe dingen te kunnen veranderen en dat altijd met een positieve kijk”
  • “Interessant, veel (her)erkenning”
  • “Nieuwe inzichten: Comfort! als aandachtsgebied”
  • “Durf te vragen en gericht door te vragen, kan ik nog verder in groeien”
  • “Het specifieke deel van de training wat ik ga toepassen is uit de comfortzone treden”
  • “Zeker een aanrader voor collega’s”
  • “Nog vaker kijken hoe het de volgende keer anders kan. Een fout niet direct op jezelf betrekken maar dit zien als een stap om dichter bij je einddoel te geraken”
  • “Goede snelheid, prettig gevoel!”
  • “Leuk om concrete opdracht mee te geven en jezelf te challengen”
  • “Goed onderbouwd model, spreekt aan”
  • “Trainer heeft veel parate kennis”
  • “Het specifieke deel van de training wat ik ga toepassen zijn de zelfreflectie vragen”
  • “Meest waardevol van deze training: de een op een oefeningen en in de groep ervaringen horen en delen”

 

Revaho

“Men zegt dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. Deze pragmatische training laat je inzien waarom. Bernd geeft je een best practice waarmee het mogelijk is. Krachtig.”

– Michel Kemmers, Supervisor Revaho Agro Services

 

HAN-University

“Tijdens de verzorging van verschillende gastcolleges legde Bernd op een rustige en overtuigende manier uit over de basisprincipes van Comfort Zone Management™. Hij was steeds uitstekend voorbereid. O.a. door de inzet van eigen beeldmateriaal en originele opdrachten werd het een afwisselend  en energiek werkcollege. Door zijn ruime werkervaring kon hij alert en met humor inspelen op reacties van studenten. Hij ging daarbij taboes niet uit de weg. De studenten en ik zijn erg enthousiast over zijn performance. We hebben met name respect voor Bernd’s openheid en deskundigheid, gecombineerd met zijn bescheidenheid. Bernd is een inspirerende gastdocent en gastspreker.”

– Drs. Petra Verhagen, Docent CMV HAN University of Applied Sciences, auteur van Ondernemen en Innoveren in Zorg en Welzijn en Kwaliteit met Beleid

 

HAN-University

  • “Inhoudelijk sterk!”
  • “Als WD-40: helpt om vastgeroeste patronen op te lossen”
  • Top! interactief, goed en duidelijk verhaal”
  • Bewustwording in waarom je iets doet en dat je dat je dat kunt veranderen”
  • “Vernieuwend”
  • Model en bijbehorende tools zijn duidelijk en bruikbaar, zet je aan het denken”
  • “Verrassend dat dit thema is behandeld zonder dat het een “tsjakka je kunt het” training werd”
  • “Ik heb nieuwe dingen geleerd die ik ook echt kan gaan toepassen”
  •  “Mooie reality check”
  • “Motiverend!”
  • “Het zijn nieuwe inzichten”
  • “Goede structuur, tijd om na te denken over eigen ervaringen”
  • “Zeer bruikbaar, praktisch en duidelijk, heel herkenbaar”
  • “Goed onderbouwd model”
  • “Inspirerend, op een heldere manier uitgelegd hoe je uit je comfortzone kunt stappen”
  • “Goed om nu een proces te hebben”
  • “Helpt om anders te denken en te doen”
  • “Inspirerend en logisch model”
  • “We hebben altijd een keuze”
  • “Goede interactie, inspiratie, mogelijkheid om zelf na te denken en gelijk toe te passen”
  • “Goede opbouw”
  • “Relevant, logisch en visueel”
  • “Herkenbaar, je kunt jezelf terugvinden in de onderwerpen, interactief, goed betrokken”

 

titel2

Het proactieve Opportunity Zone™ model is gepubliceerd in het studieboek voor hoger beroepsonderwijs “Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn, van signaal naar succesverhaal”. Het model staat in het eerste hoofdstuk genaamd “Belangrijke begrippen”. Het boek is geschreven door auteur Petra Verhagen en uitgegeven door uitgeverij Coutinho specialist in educatieve uitgaven voor hoger onderwijs en taalonderwijs, tweede druk 2015, ISBN9789046904619.

P1120004